Pagrindinis > Žmonės > Interviu > Alvydas Danilaitis: „Jeigu žmogus turi mielą užsiėmimą ir argumentuotus tikslus, tai visuomenėje toks pilietis naudingas visuomet bus“

Alvydas Danilaitis: „Jeigu žmogus turi mielą užsiėmimą ir argumentuotus tikslus, tai visuomenėje toks pilietis naudingas visuomet bus“

 Visuomenė, kurioje mes gyvename, matydama sėkmės ženklus, dažnai nemato viso to kelio, link jos atvedusio, ir linkusi kurti mitus, visiškai neatitinkančius tikrovės. Jau kuris laikas Marijampolės kraštą garsina ir Sasnavos aerodrome įsikūręs Marijampolės aeroklubas, vienintelis šalyje rengiantis tikslaus nusileidimo parašiutų sporto varžybas, taip pat ruošiantis aukšto lygio šios srities sportininkus, kurie dalyvauja ir aukščiausio lygio pasaulinėse varžybose. Be to, aerodromas – gausiai lankoma ne vien marijampoliečių vieta, tai traukos objektas visiems, aviacijos žavesį pajutusiems iš visos Lietuvos ir ne tik.

Deja, pastaruoju metu pasigirsta kalbos, jog Sasnavos aerodrome veikiantis Marijampolės aeroklubas burzgina lėktuvus tam, kad „kaltų“ pinigus, užsiimdamas komercija ir pan. Ir nesvarbu, kad tai visiškai neįsigilinusių žmonių kalbos arba nevykęs politikavimas – negatyvūs mitai turi savybės plačiai sklisti, šitaip menkindami daugybę metų diena iš dienos vykstantį pasiaukojamo   darbo procesą.

Norėdami su aerodromo veikla supažindinti visuomenę ir ypač tuos, kurie „viską žino geriausiai“, kalbiname ilgametį Marijampolės aeroklubo vadovą Alvydą DANILAITĮ.

– Pirmiausiai pristatykite Sasnavos aerodromą, Marijampolės aeroklubą.

– Sasnavos aerodromas, vienas iš 15 mūsų šalyje esančių tokio statuso aerodromų, yra plačiai žinomas, turintis visą reikiamą infrastruktūrą aviacinei veiklai vykdyti, gausiai lankomas atskrendančių ir tranzitu praskrendančių orlaivių.

Marijampolės aeroklubas yra asociacija, vystanti aviacinę veiklą, aviacinį sportą, valdanti Sasnavos aerodromą.

– Pateikite truputį istorijos: kaip aerodromas įsikūrė netoli Sasnavos esančiame Kuzų kaime, koks kelias buvo nueitas nuo „plyno lauko“ iki dabartinės traukos vietos?

– 1991 metais Marijampolės aerodromas iš Tarpučių buvo perkeltas į Sasnavą.  Naujoje vietoje buvo tik laukas – be konkrečių ribų, kurios buvo sukurtos vėliau, be kelio, elektros ir bet kokio statinio. Aeroklubo kolektyvas miesto administracijos pagalba ūkio būdu kūrė infrastruktūrą, statė reikalingiausius aerodromo statusui statinius ir objektus,  renovavo aviacinę techniką, o atsiradus minimaliam turtui, slenkančiu grafiku metai iš metų paromis sargavo aerodrome. Visa tai buvo savanoriška ir neatlyginama.

Tokiu būdu maždaug po dešimties metų aerodromas pradėjo gyvybingiau pulsuoti, pradėjo vykti reguliarūs mokomieji skrydžiai, atgijo sportinės treniruotės, įrengus kilimo–tūpimo takus,  pradėjo skraidyti atvykstantys orlaiviai. Aeroklubui pavyko išsaugoti buvusius darbuotojus, aviacijos specialistus, vėliau parengti naujus, įsisavinti naujas technologijas. Ieškota įvairių būdų plėsti aerodromo gerovę: įvykdyti trys Europos Sąjungos remiami projektai, lėšas investuojant į aerodromo infrastruktūrą.

– Koks Sasnavos aerodromo statusas tarp kitų šalies aerodromų? Kokia čia vykdoma veikla?

– Šiandien aerodromas – vienas iš geriausiai vertinamų šalies aerodromų, kasmet pritraukiantis tūkstančius lankytojų. Jame taip pat ruošiami šalies rinktinei sportininkai parašiutininkai, įkurta ultralengvųjų orlaivių grandis, vaikų sklandymo mokykla, aviamodeliavimo būrelis, vyksta įvairūs aviaciniai renginiai, čempionatai, šventės, teikiamos pramoginės aviacijos paslaugos.  Aerodromu naudojasi Lietuvos kariuomenės, gamtos apsaugos struktūros, vystomas aviacinis turizmas.

Visa veikla įrėminta į pagrįstus saugumo reikalavimus, kuriuos aeroklubas sėkmingai vykdo: aerodromui, orlaiviams, parašiutinei įrangai, skrydžių ir šuolių organizavimui, aptarnaujančiam personalui.

– Puikūs rezultatai, žinant, jog visa, kas susiję su aviacija, – brangus malonumas.

– Taip, viskas, kas buvo paminėta, reikalauja nemenkų finansinių išteklių. Teikiamų paslaugų dėka, palankiu Marijampolės savivaldybės administracijos požiūriu bei rėmėjų dosnumu, Marijampolės aeroklubas, kaip ne pelno siekianti organizacija, sėkmingai administruoja Sasnavos aerodromo veiklą, garsindamas mūsų Suvalkijos regioną kaip aktyvios bendruomenės kraštą.

– Vis tik aviacinis sportas nėra ta sritis, kurią valstybė veržte veržtųsi skatinti, remti.

– Valstybės požiūris ne tik į aviacinį sportą, bet ir į olimpines sporto šakas atsispindėjo ypač šiais olimpiniais metais. Mes, sportininkai, stebėdami mūsų vyriausybės darbą, manome, jog pinigų yra, tik jų dalis skirstoma ne ekonomiškai, bet politiškai.

Marijampolės aeroklubas rengia parašiutų sporto profesionalius sportininkus, kurie sudaro Lietuvos rinktinę atstovauti šaliai Europos ir Pasaulio čempionatuose. Tai vienintelė ekipa (ir mūsų šalyje, ir kaimyninėse Latvijoje bei Estijoje), galinti atstovauti valstybei tokio lygio varžybose. Norint paruošti komandą, kandidatus į ją, reikalingos penkiaženklės ar net šešiaženklės sumos. Jas sudaro parašiutinė įranga, treniruotės – šuoliai iš orlaivių, aptarnaujantys specialistai, treneriai.  Visa tai vykdoma savomis lėšomis. Iškeisdami pigesnes žemesnės kategorijos tarptautines varžybas į aukščiausio lygio čempionatus, mes vykstame norėdami skleisti Lietuvą, dalyvauti tarp stipriausiųjų ir parodyti, jog nors esame maži, lygiaverčiai varžomės su didžiausiais. Ir mums tai pavyksta.

Neminėsiu, kiek kartų jau dalyvauta tokiose varžybose, kuriose, beje, pasirodome tikrai ne blogiausiai. Šiais metais vykome į Pasaulio čempionatą, kuris vyko Rusijoje. Valstybinis finansavimas iš Lietuvos sporto centro per Lietuvos aeroklubą atstovauti Lietuvą sudarė 44 proc. Visa kita – kaip sugebate… Per LAK kreipėmės į Olimpinį komitetą (OK) dėl nacionalinių aprangų komandai, tačiau tuščiai…

– Ir vis tik vykote. Kaip atrodė Lietuvos komanda tarp kitų pasaulio šalių komandų?

– Esame parašiutininkai, ekstremalaus sporto atstovai, todėl kur bebūtume, bet kuriame žemės rutulio aerodrome, visus vienija bendras tikslas ir artumas. Lietuvos komandai, kaip ir kitų šalių sportininkams, buvo skirtas šiltas, pakankamas dėmesys. Mes gal ir turėjome iliuzijų, kad nugalėsime varžovus, kurie per metus atlikę mažiausiai 500–600 treniruočių šuolių, tačiau tikrovė kitokia: su mūsų atliktu treniruočių 80–100 šuolių varžytis buvo sudėtinga. Šiame sporte talento nepakanka, būtinos sistemingos treniruotės.

Rezultatams įtakos turi ir kiti dalykai: kitos šalys sportininkus išsiuntė su visa aprangos atributika – nuo kojinių iki kepuraitės. Mus iš dalies gelbėjo 2016 m. iš OK gauta ir  Marijampolės aeroklubo aprangos, bet tai aeroklubo, o ne valstybės pastangos.

Mes nuryjame kartėlį ir, įgaudami vis daugiau patirties, ieškodami būdų, sieksime dalyvauti tarptautiniuose čempionatuose ir varžytis su pajėgiausiais.

– Aeroklubas Sasnavos aerodrome apsilankyti kviečia ne tik aviatorius – lakūnus bei parašiutininkus, tiesa?

– Aeroklubas buria visus, norinčius prisileisti prie aviacijos. Kviečiame kreiptis, ir mes padėsime save atrasti skrydyje.

– Ką galėtumėte atsakyti skeptikams?

– O skeptikams atsakyčiau viena: dar ne visi ieško vien tik materialinės naudos. Jeigu žmogus turi mielą užsiėmimą ir argumentuotus tikslus, tai visuomenėje toks pilietis naudingas visuomet bus. Taip pasakytų ir visi 60 Marijampolės aeroklubo narių!

– Dėkoju už pokalbį.

Marijampolės aeroklubo archyvo nuotraukos.

lightbox flickr galleryby VisualLightBox.com v6.1

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

TAIP PAT SKAITYKITE