Pagrindinis > Naujienos > Kaip Lietuvos smulkiajam verslui įsitvirtinti užsienio rinkose?

Kaip Lietuvos smulkiajam verslui įsitvirtinti užsienio rinkose?

 

Nemaža dalis smulkiųjų Lietuvos verslininkų jau nuo pirmų verslo gyvavimo dienų galvoja apie plėtros galimybes užsienio rinkose. Tai labai sveikintina nuostata, tačiau pasiryžus klientų dairytis po visą pasaulį ar tik artimajame užsienyje, pirmiausia reikėtų pasirūpinti tam tikromis tarptautinio verslo dedamosiomis dalimis, be kurių sulaukti sėkmės būtų sudėtinga.

Smulkmenos, kurios gali ir padėti, ir sužlugdyti

Tokios smulkmenos, kaip įmonės svetainė, kurioje informacija būtų pateikta užsienio kalbomis, aiškiai nurodyti įmonės kontaktai, kartais netgi įmonės tikslai ar veiklos principai gali atrodyti nereikalinga investicija. Tačiau tuo pačiu būtina nepamiršti, jog tai įmonės vizitinė kortelė, kuri gali turėti reikšmingos įtakos sėkmingai verslo plėtrai į užsienio rinkas. 

Taip pat yra svarbi ir kita apie įmonę lengvai randama informacija internete. Pavyzdžiui, klientų atsiliepimai, įmonės reakcija į juos, gerbėjų skaičius ir jų aktyvumas socialiniuose tinkluose, vadovo ar įmonę atstovaujančių asmenų reputacija. Neigiami atsiliepimai apie prastos kokybės prekes ar paslaugas, klientų nepasitenkinimas aptarnavimu arba priešingai – patenkintų gerbėjų armija kalba apie tai, kaip įmonė pajėgi susitvarkyti su prisiimtais įsipareigojimais ir pateisinti klientų lūkesčius.

Geriausi kontaktai – vietinių rankose

Dar vienas svarbus dalykas yra galimos plėtros modelio pasirinkimas. Turite pasirinkti – užmegzti kontaktus norėsite išskirtinai patys ar samdysite vietos rinkoje, į kurią norėtumėte plėstis, dirbantį konsultantą. Verslo plėtros specialistai teigia, kad perprasti verslo veikimo subtilybes ir pažinti rinką, sužinoti, kas gali būti jūsų paslaugų pirkėjas, kiek jis gali mokėti už jūsų prekę, kaip jį pasiekti, vietiniam specialistui gali užtrukti apie pusmetį, tuo tarpu į šalį atvykusiam užsieniečiui – iki 2 metų.

Dalyvavimas mugėse ir parodose, savo produkcijos ar paslaugų pristatymas yra beveik būtina sąlyga, galvojant apie verslo plėtrą. Tačiau tai yra ilgas procesas, todėl nusiteikite, kad pirmaisiais veiklos metais gali būti ir nepastebėti ar dar neužmezgę naudingų verslo kontaktų.

Plėtros etapui būtina pasiruošti

Smulkusis verslas dažnai neturi tarptautinio verslo patirties, taip pat galimybių pasisamdyti keletą konsultantų ar analitikų, todėl pasiruošimą šturmuoti užsienio rinkas reikia kruopščiai suplanuoti. Pirmiausia, būtina išanalizuoti savo galimybes pagaminti daugiau produkcijos, išlaikant jos kokybę: įvertinti žaliavų tiekėjų galimybes, ar būtų lengva rasti daugiau darbuotojų, ar užtektų turimų patalpų, kaip reikėtų peržiūrėti logistikos procesus. Taip pat reikėtų paskaičiuoti, ar galima plėtra atneštų pageidaujamą finansinį efektą.

Dar vienas ypač svarbus žingsnis yra teisinių reguliavimų ir reikalavimų analizė. Gali būti, kad rinka, kurioje ketinate pasiūlyti savo produktus, veikia kitokiomis sąlygomis. Pavyzdžiui, gali neatitikti pakuočių reikalavimai, produktų laikymo ar gabenimo sąlygos.

Vertėtų žinoti, kad smulkiajam verslui gali padėti įvairios šalies ar tarptautinės institucijos ir organizacijos, tokios kaip „Versli Lietuva“, verslo konfederacijos, kurios konsultacijas dažnai teikia nemokamai.

Natūralu, kad per pirmuosius dvejus metus tarptautinėje rinkoje pavyks tik „apšilti“ – suvokti, kaip dirbti, kaip ir kokius procesus reikia pakeisti ar tobulinti.

Bendravimas – būtina tarptautinio verslo dalis

Geriems santykiams su verslo partneriais daug įtakos turi ir gebėjimas suprasti bei priimti kultūrinius skirtumus, nes tokie skirtumai sukuria barjerą sklandžiai abipusei komunikacijai ir partnerių pažinimui. Įtaką gali daryti net asmenybių tipai ir charakteriai, todėl net jei atrodo, kad šiais laikais beveik viską galima atlikti internetu, gyvi susitikimai išlieka svarbi tarptautinio verslo dalis.

Tik nuolat bendraujant ir nebijant išgirsti nuomonę apie pateiktą pasiūlymą ar paslaugas galima suprasti, kuria kryptimi judėti toliau. Skambutis ar laiškas klientui išsiuntus siuntą beveik nieko nekainuoja, tačiau jo metu galite sužinoti daug naudingos informacijos. Tokio atviro pokalbio nauda yra labai didelė – galbūt problemų sukelia pakuotė ar kitos, iš pirmo žvilgsnio nesvarbios detalės, apie kurias net nepagalvotumėte.

Informacija parengta pagal „Swedbank“ interneto seminarą „Kaip mažam verslui iš Lietuvos užkariauti užsienio rinkas?“.

„Swedbank“ Finansų instituto vadovė Odeta BLOŽIENĖ

 

Komentaras “Kaip Lietuvos smulkiajam verslui įsitvirtinti užsienio rinkose?

  1. Reikia atlikti namų darbus ne tik prieš įeinant į rinką ir pasiruošiant gerą medžiagą klientams vilioti, bet ir nuolat stebėti įmonės vidų,analizuoti duomenis. Tik taip išliksite gerose pozicijose ir augsite.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Taip pat skaitykite