Pagrindinis > Dėmesio! > Programa PIVA PIVA, muzikine kelione per Italiją, prasideda festivalis „Medynės 2016“

Programa PIVA PIVA, muzikine kelione per Italiją, prasideda festivalis „Medynės 2016“

 

Jau šį savaitgalį, rugsėjo 24 d. 18 val., Beatričės Kleizaitės-Vasaris menų galerijoje, P. Butlerienės g. 5, Marijampolė, prasideda medinių pučiamųjų instrumentų festivalis „Medynės 2016“.

Pirmajame festivalio koncerte italų muzikantai Donato Sansone (pučiamieji) ir Daniele Boccaccio (klavesinas) pristatys programą PIVA PIVA. Tai įspūdinga muzikinė kelionė su tenykščiais italų pučiamaisiais instrumentais, jungianti renesanso, baroko ir vis dar gyvas Sicilijos, Lombardijos, Ligūrijos, Venecijos regionų folkloro muzikos tradicijas. Klausytojai išgirs piffero canavesano – tradicinės dūdelės  skambesį,  kuris buvo vienas svarbiausių  Ivrea  karnavalo, žinomo „Apelsinų mūšio“ pavadinimu – akcentas. Medinio instrumento piva tembru nuspalvinti tradiciniai italų šokiai  nukels prie Emilijos ir šiaurinių Toskanos krantų. Tradicinio obojaus ciaramella garsais kelionė nusidrieks nuo Romos iki Sicilijos, o klausytojai turės progos išgirsti vieno žymiausių Italijos kompozitorių A. Corelli pastoralę, panaudojusių savo kūryboje šio instrumento skambesį.  Muzikinės kelionės „sustojimai“ – trys svarbiausi barokinės italų kultūros lopšiai – Neapolis, Roma ir Venecija ir ten gyvenusių bei muzikavusių kompozitorių A. Falconieri, G. Frescobadi, B. Marcello muzika. 

Programa

Piva piva

Muzikinė kelionė su tenykčiais italų pučiamaisiais instrumentais

Nuo folkloro iki profesionalaus muzikavimo estetikos

Piffero canavesano

(Turino kalnai, Pjemontas)

El Titàu (San Gra) – tradicinis karnavalinis maršas Šv. Grato garbei

La Girometta – liaudies daina

G.Frescobaldi (Fiori musicali, 1635), Capriccio sopra la Girolmeta

Piffero iš 4 regionų

(Pjemontas – Lombardija – Ligūrija – Emilija)

Monferrina – tradicinis šokis

Ballo della povera dona – tradicinis valstietės šokis

M.Clementi (1752–1832), Monferrina klavesinui op. 49

Siglot

(Bergamo slėnis, Lombardija)

Lavandina (tradicinis šokis) – Bergamasco di Lambranzi (XVIII a.)

G Zanetti (Il Scolaro, 1645), La bergamasca

Nežinomas autorius (MS Pellegrini, XVII a.), Partite di bergamashi francesi

G.Frescobaldi (Fiori musicali, 1635), Capriccio sopra bergamasca

Piva

(Emilija)

Brando (tradicinis šokis) – G. Frescobaldi : Piva

Joanambrosio Dalza (Intabulatura de Lauto, Libro Quarto, 1508), Piva

Piva Piva – tradicinė Kalėdų daina

D Zipoli (Sonate dʼInvolatura per Organo e Cimbalo, 1716), Pastorale

Ciaramella

(Pietų Italija)

Per la ninna a Gesù – tradicinė lopšinė Kristui

  1. Maria deʼ Liguori, Quanno nascette Ninno – „Kai kūdikėlis gimė“, 1754

A.Corelli, Largo pastorale Concerto grosso op. 6 n. 8 „per la notte di Natale“ (Th. Bilingtono

transkripcija klavesinui, XVIII a.)

Tarantella (tradicinis šokis)

A.Kircher (Magnes, sive de Artes magnetica, 1654), Primus, secundus, tertius modus tarantella

Tarantella – Antidotum tarantulae – Tono hypodorico – Alia clausola

Friscalettu

(Sicilija)

Richiami di porcari („Kiauliaganių šūkalojimai“ – tradicinis šokis)

J.S.Bach, Siciliana Sonata BWV 1031

Sugrįžimas į šiaurinę Italiją išilginės fleitos skambesio keliu

Neapolis

A.Falconieri (Primo libro di canzoni… 1650), Brando „Il spiritillo“; La suave melodia; Corrente „LʼAvellina“

Roma

G.Frescobaldi (Primo libro di canzoni… 1628), Canzona seconda, detta „la Bernardinia“

Venecija

Marcello, Sonata op. 2 n. 12 (1712) Adagio – Minuet allegro – Larg

                                                         

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

TAIP PAT SKAITYKITE