Marijampolės Rimanto Stankevičiaus pagrindinė mokykla kartu su partneriais – Lazdijų rajono savivaldybės viešąja biblioteka ir Lenkijos Seinų miesto draugija „Origo“- įgyvendina Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondo lėšomis 2016 metais finansuojamą projektą „Šešupė ir Seina/ Marycha – jaunimą jungiančios upės“.
Po ilgų pasiruošimo darbų, birželio 13- 16 d., įvyko bendra keturių dienų pažintinė mobili ekologinė stovykla. Kiekviena partnerė delegavo po 10 mokinių, kurie įgyvendino projekte numatytus tikslus – tarpkultūrinį dialogą bei domėjimąsi ekologija.
Pirmosios veiklos vyko Seinuose, kur dalyviai aplankė Lietuvos Respublikos konsulatą, vyko edukaciniai renginiai Vygrių nacionalinio parko muziejuje. Projekto dalyviai aplankė Seinų Švenčiausios Mergelės Marijos bazilikos koplyčios kriptą, kurioje palaidotas lietuvių poetas A. Baranauskas. Plaukdami laivu su skaidriu dugnu, baidarėmis dalyviai turėjo progą susipažinti su ežero bei upės augmenija bei gyvūnija, iš jų buvimo sprendė apie vandens kokybę, pakrantėse rinko šiukšles. Vakare lektorius supažindino su šio krašto gamtos vertybėmis, kultūrine specifika, aptarė upių ekologinę situaciją.
Antros dienos veiklos persikėlė į Lazdijus ir Kapčiamiestį. Veisiejų regioninio parko direkcijos atstovai supažindino su šiame parke saugomomis vertybėmis, pristatė vietinę augaliją bei gyvūniją. Projekto dalyviai taip pat plaukė baidarėmis, ėmė vandens mėginius, rinko šiukšles. Vakare projekto dalyvių laukė lektoriaus paskaita ir vakaronė nuostabiame Dzūkijos kampelyje.
Trečios dienos veiklos prasidėjo nuo pažinties su Suvalkų kraštovaizdžio parku bei Šešupės ištakomis, esančiomis tarp Šešupėlės (Szeszupka) ir Turtulio (Turtul) kaimų. Jaunimui kėlė nuostabą, kad būtent „čia ir taip“ prasideda didžiausia Sūduvos upė, kuri teka per gimtąjį miestą – Marijampolę, į kurią persikėlė kitos dienos veiklos. Marijampolės regiono aplinkos apsaugos departamento (RAAD) atstovai parodė laboratorijas, paaiškino, kaip atliekami tyrimai. Marijampolės atliekų tvarkymo centro specialistai supažindino su atliekų tvarkymu, rūšiavimo svarba, pačia sistema ir t.t. Daugelis mokinių pirmą kartą matė tokį kiekį šiukšlių. Ši patirtis leido suprasti, koks svarbus kiekvieno mūsų indėlis ir atsakomybė rūšiuojant šiukšles, mažinant vartotojiškumą. Vakare mokiniai su savo grupių vadovais išmėgino jėgas viktorinoje, kurioje prireikė ne tik visų ekologinėje stovykloje įgytų žinių, bet ir bendro komandinio darbo. Klausimai apie jaunimą jungiančias upes, aplinkosaugą, atliekų rūšiavimą, augalus bioindikatorius nepaliko abejingų. Dar ilgai netilo diskusijos apie naujai sužinotus faktus, kurie buvo ne iš vadovėlio, o pačių išgyventi, atrasti.
Ši bendra keturių dienų stovykla pasibaigė plaukimu baidarėmis maršrutu Bukta – Liudvinavas, po kurio vyko aptarimas. Visi projekto dalyviai pasidžiaugė bendra veikla, gavo dovanų kuprines su projekto logotipu, kaip priminimu apie veiklas bei įpareigojimu būti atsakingus. Taip pat moksleiviai susirado naujų draugų ir išmoko po keletą svetimos kalbos žodžių. Taigi lietuvių ir lenkų jaunimas, gyvenantis pasienyje, įrodė, kad bendros veiklos geba sujungti tautas.
Rita DIJOKIENĖ