Pagrindinis > Naujienos > Mokymasis gali būti naudingas ir malonus

Mokymasis gali būti naudingas ir malonus

 

Moderni aukštoji mokykla siekia ne tik rengti aukštos kvalifikacijos specialistus, bet ir įtvirtinti mokymosi visą gyvenimą principus bendruomenėje. Mokymosi visą gyvenimą kultūrą Marijampolės regione puoselėja Marijampolės kolegijoje veikiantis Tobulinimosi studijų centras.

Centras organizuoja mokymus, skirtus įvairių sričių specialistų kvalifikacijos tobulinimui. Šiais mokslo metais bene gausiausiai mokymus lanko regiono socialiniai darbuotojai ir socialinių darbuotojų padėjėjai. Tobulinimosi studijų centro vedėja Biruta Urbonavičienė teigia, kad socialiniai partneriai noriai renkasi kvalifikacijos tobulinimui skirtus mokymus Marijampolės kolegijoje, nes jau yra įsitikinę tuo, kad mokymai vykdomi lanksčiai, atsižvelgiant į besimokančiųjų poreikius. Be to, mokymus veda kompetentingi lektoriai.

Suaugusiųjų mokymas skiriasi nuo dėstymo studentams. Kvalifikacijos tobulinimui skirti mokymai turi remtis naujovių ir patirties sklaida, todėl mokymus vedantys lektoriai ieško būdų, kaip mokymąsi paversti patraukliu procesu.

Taigi kyla klausimas, koks šiandieną turi būti suaugusiųjų neformalus mokymas. Į šį klausimą atsako viena iš mokymų lektorių docentė dr. Vilma Staskevičienė, kuri į mokymus pritraukia gausų socialinių darbuotojų ir socialinių darbuotojų padėjėjų skaičių.

V. Staskevičienė teigia, kad mokymasis turi būti naudingas, bet kartu ir patrauklus bei žaismingas. Neformalius mokymus vedantis lektorius turi ieškoti tokių mokymo(si) metodų, kurie įtrauktų besimokantįjį į mokymosi procesą. Jau praėjo tas laikas, kai mokymai būdavo grindžiami tradiciniais mokymo metodais, tokiais kaip aiškinimas ar paskaita. Šiandieninis mokymasis reikalauja, kad besimokantysis taptų aktyviu proceso dalyviu.

Anot V. Staskevičienės, suaugusiųjų mokytojai taiko aktyvius mokymosi metodus, kurie žadina besimokančiojo kūrybiškumą, kritinį mąstymą, skatina dalintis savo patirtimi. Šiandieniniai mokymai neįsivaizduojami be tokių metodų, kaip diskusija, refleksija, grupinis darbas, probleminių situacijų sprendimas, koncepcijos žemėlapių sudarymas ir kiti.

Kolegijos dėstytojai mokymo naujovių ieško ne tik skaitydami pedagoginę literatūrą, bet ir mokydamiesi užsienyje. Kovo 11–14 dienomis V. Staskevičienė kartu su kolegijos dėstytojomis Kristina Dulinskiene ir Gražina Jakovickiene vyko į Dordrechte (Olandijoje) esantį da Vinci koledžą. Vizito metu jos iš kolegų suomių ir danų mokėsi tokių mokymo(si) metodų, kurie skatina besimokantįjį gilintis į save, geriau save pažinti.

V. Staskevičienė šiuos metodus taiko seminarų metu. Anot lektorės, naujai išmokti metodai psichologiškai įgalina besimokantįjį, nes jis mokydamasis gali atrasti savo stipriąsias puses, kurios padeda lengviau įsisavinti žinias, mažina stresą ir padeda atrasti savo individualų mokymosi stilių.

Biruta URBONAVIČIENĖ,

Marijampolės kolegijos Tobulinimosi studijų centro vedėja

Doc. dr. Vilma STASKEVIČIENĖ

lightbox jqueryby VisualLightBox.com v6.1

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Taip pat skaitykite