Pagrindinis > Regione > Jaunimas > Savirealizacija ir specialiųjų poreikių mokiniai – suderinama?

Savirealizacija ir specialiųjų poreikių mokiniai – suderinama?

Savirealizacija – vienas svarbiausių dalykų gyvenime. Kiekvienam žmogui svarbu surasti savo nišą, kurioje jis gali atrasti save, atskleisti savo geriausias savybes, tobulėti. Tokie žmonės gali lengviau priimti juos supančią aplinką, jie paprasčiau užmezga ryšį su kitais asmenimis. Deja, neretai srities pasirinkimas ar savo troškimų įgyvendinimas kelia įtampą ir sukuria sunkumų. Tai tampa dar sudėtingiau, kai kalbama apie specialiųjų poreikių mokinius.

Dėl šios priežasties asociacija „Jaunimas YRA“ kalbino Marijampolės profesinio rengimo centro mokinį Modestą bei jo mokytoją Oną, norėdami išsiaiškinti, kaip specialiųjų poreikių mokiniai yra integruojami į švietimo sistemą, kaip jiems sekasi mokytis bei kaip jie gali realizuoti save.

Modestas mokosi dažytojo-tinkuotojo padėjėjo modulinėje profesinio mokymo programoje, vaikinas džiaugiasi, kad ši specialybė jam labai patinka, jis mėgsta atlikti visus dažymo ir tinkavimo darbus. „Aš labiau prie dažymo: mėgstu dažyti, atlikti kitus darbus, susijusius su specialybe. Turim praktikos kabinetus, juose mokomės glaistyti ir tinkuoti, būna praktikos pamokos“ – pasakoja Modestas.

Vaikinas neslepia, kad iš pradžių teko patirti ir patyčias, tačiau padedant mokyklos darbuotojams ir administracijai, jis susidorojo su iškilusiais sunkumus ir toliau siekia įgyti norimą profesiją. Iš pasakytų vaikino žodžių ir patirtų išgyvenimų skirtingose mokymo įstaigose galima suprasti, jog visuomenė vis dar nėra visiškai pasiruošusi priimti specialiųjų poreikių žmones kaip pilnaverčius jos narius. Dažnai susiduriama su pašaipomis, kurios kyla dėl kitokios išvaizdos, elgsenos, kalbėsenos. Tai demonstruoja, jog ne visus asmenis į savo bendruomenę priimame lygiavertiškai prisidengdami normomis ir nesupratimu.

Nepaisant to, specialiųjų poreikių mokiniai pasižymi nuoširdumu ir atsakingu darbu. Šiuos mokinius noriai įdarbina darbdaviai. „Šie vaikai įgyja gerus gebėjimus, planuoja po studijų įsidarbinti ir darbdaviai jų laukia, nes darbas atliekamas preciziškai, atsakingai“ – tvirtina mokytoja. Jie stengiasi ir pareigingai, kokybiškai dirba, nes atranda savo nišą, kuri vėliau tampa ir jų įgyta specialybe.

„Po interviu su specialiųjų poreikių moksleiviu Modestu ir mokytoja, mano nuomonė pasikeitė ne tik apie profesines mokyklas, bet ir apie joje besimokančius vaikus. Pastebėjau, kad spec. poreikių moksleiviai tokiose mokyklose jaučiasi daug geriau“ – sako „Jaunimas YRA“ narė Oresta. „Čia jie sulaukia didesnio supratimo ir palaikymo iš pedagogų. Manau, bendravimas su spec. poreikių vaikais yra daug šiltesnis ir paprastesnis, o grįžtamasis ryšys – stipresnis“ – yra įsitikinusi ji.

Apie tai, ko jis mokosi profesinio rengimo centre, kokias pareigas atlieka savo grupėje, kokių dalykų išmoko ir dar daugiau, galite išgirsti interviu:

https://www.youtube.com/watch?v=3Glkvhg0akk&t=34s

Šis interviu yra projekto „I‘m possible“ dalis.

Komentaras “Savirealizacija ir specialiųjų poreikių mokiniai – suderinama?

  1. Tikiu, jog bus išugdytas geras specialistas. Svarbu tikėti žmogumi ir tai parodyti, nepriklausomai nuo gebėjimų ir specialiųjų poreikių turėjimo. Ne kiekvienas supranta kokie kam yra tinkami, o kruopščiai atlikti darbą tikrai reikalingi išlavinti įgūdžiai. Džiaugiuosi, kad yra galimybė mokytis amato ir turintiems specialiųjų poreikių ir dar labiau tikiuosi, jog jaunuolis turės pragyvenimo šaltinį baigęs mokslus.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Taip pat skaitykite