Pagrindinis > Kitos temos > Z karta – užaugusi su internetu

Z karta – užaugusi su internetu

Dabartiniai paaugliai ir vaikai priklauso pirmajai kartai, kuri užaugo užvaldyta technologijų, ypač socialinės medijos. Yra socialinės medijos svetainių, naudojamų asmeniniam bendravimui „Facebook,“ „Twitter,“ dalijimuisi nuotraukomis („Instagram“) ir net ryšių užmezgimui, darbo paieškai ir karjeros palyginimui „LinkedIn.“

Neabejotina, kad ši karta yra pirmoji bandomoji grupė, kurioje bus išbandytas ilgalaikis socialinės medijos poveikis, tačiau ar šis poveikis bus teigiamas, ar neigiamas? Trumpas atsakymas? Tikriausiai ir viena, ir kita. Panagrinėsime kai kurias interneto poveikio pasekmes.

Z karta: socialinės medijos karta?

Tūkstantmečio kartos atstovai laikomi pirmąja karta, kuri užaugo technologijų apsuptyje, tačiau kita prasme nei dabartinis jaunimas. Kai vidutinis tūkstantmečio kartos atstovas (gimęs 1981-1996 m.) buvo jaunas, internetas tik pradėjo plėstis. Pavyzdžiui, daugelis šios kartos atstovų prisimena, kad augo naudodamiesi komutuojamas linijas, palaikydami ryšį per greitųjų žinučių programas, kurios yra tarsi dabartinių socialinių tinklų protėviai.

Kita vertus, pirmieji kitos kartos, Z kartos, nariai pradėjo gimti devintojo dešimtmečio pabaigoje. Kai 2004 m. atsirado „Facebook,“ o po kelerių metų – „Instagram“ daugelis šios amžiaus grupės atstovų su socialiniais tinklais susidūrė vos pradėję kalbėti.

Internetas pakeitė jaunimo požiūrį i pramogas

Pramogos kurias mato Z karta yra visai kitokios negu jų tėvai ar net seneliai. Filmai stebina žmones specialiaisiais efektais, kinematografija ir pasakojimu. Televizija gali būti juokinga, svarbi, informatyvi arba beprasmiška. Praėjo tie laikai, kai žmonės stovėdavo eilėse prie kino ar dramos teatrų, kad užsisakytų bilietus. Šiais laikais Z karta tai daro internetu – iš namų, biuro, bet kur. Galima pasirinkti kino teatrus, seansų laiką ir net rezervuoti norimas vietas – visa tai galima greitai atlikti internetu. Be to, paprastais mokėjimo internetu būdais, tokiais kaip kredito kortelė, debeto kortelė, banko programėlės, internetinė bankininkystė ir t. t., galima labai lengvai ir saugiai atlikti mokėjimus. Apie tokius dalykus Z kartos tėvai ir tūkstantmečio kartos galėjo tik pasvajoti. Jų laikais pramogos būdavo fiziniai užsiėmimai, šokiai, teatrai ir televizija. O jaunimas jau nuo pat vaikystės galėjo žaisti kompiuterinius žaidimus, naudoti išmanius telefonus bei bet kada žiūrėti savo mėgstamiausius filmus. Taip pat geras pavyzdys būtų kazino žaidimai. Z kartos tėvai tokią pramogą galėdavo tik pasiekti gyvai, tačiau jaunimas gali lengvai prisijungti prie kompiuterio ar telefono ir pradėti žaisti savo mėgstamiausio operatoriaus lošimo žaidimus. Ir paklausus Z kartos nario ar jis norėtu pašokti ar nueiti į teatrą, turbūt nesulauksite pozityvaus atsakymo. Jų požiūris visiškai kitoks negu jų tėvų.

Z karta yra drąsesni apie psichikos sveikatą

Z karta atviriau nei ankstesnės kartos diskutuoja apie savo psichikos sveikatą. Tai pirmoji karta, užaugusi su internetu ir socialine medija, kuri buvo lengvai prieinama nuo pat gimimo, todėl Z kartos atstovams patogiau dalytis savo asmeninėmis istorijomis internete. Be to, jie gali gauti daug informacijos forumuose, savipagalbos svetainėse ir tokiose programėlėse kaip „TikTok“ ir „Instagram.“

Internetinė bendruomenė vis dažniau priima naujo tipo skaidrumą, kai jokia tema nėra per daug privati ar uždrausta. Z kartos atstovai garsėja savo juodu, save nuvertinančiu humoru ir internete išsako savo psichikos sveikatos problemas. Ši internetinė bendruomenė sukuria saugią erdvę, kurioje kiti jauni žmonės gali bendrauti, dalytis ir mokytis apie kolektyvinę savo kartos patirtį.

Komentaras “Z karta – užaugusi su internetu

  1. Mana kiekviena kompanija turėtų žinoti, kad savo turiniu gali daryti didelę įtaką. Todėl verta atsižvelgti koks turinys skelbiamas ir kokiai auditorijai jis prieinamas. Paaugliai ypatingai jautriai priima savo nesėkmes, siekia tobulumo, tad ir reklama socialiniuose tinkluose turėtų būti kruopščiai apgalvota. Juk tarkime ir kremo nuo aknės reklamą bendraamžiai gali panaudoti prieš klasioką, kurio oda labiau problemiška, o tai sukels dvasinius išgyvenimus. Manau, jog socialinius tinklus turėtų administruoti tą išmanantys specialistai.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

TAIP PAT SKAITYKITE