Pagrindinis > Žmonės > Nuomonių kaleidoskopas > Prekė internetu – patogumas ar katė maiše?..

Prekė internetu – patogumas ar katė maiše?..

 

…ir „kelialapis“ į artimiausią policijos komisariatą skųstis, prašyti surasti sukčių? Tokių skundų Marijampolės apskrities policijos įstaigose būna neretai – mažiausiai vienas kas savaitę. Policijos įvykių suvestinės rodo, kad daugiausia patiklių žmonių, „padovanojusių“ savo kelias šimtines ar net kelis tūkstančius litų nepažįstamiems asmenimis, interneto skelbimuose apsimetusiems pardavėjais, yra Vilkaviškyje ir Marijampolėje. Apie tokius įvykius daug rašoma spaudoje, tačiau turbūt kiekvienam rūpi išbandyti pačiam. Tad ar pasitikite interneto parduotuvėmis, pavieniais prekybininkais, nors žinote, kad policijos pareigūnai sukčius tokiais atvejais nustato ne visada?

Aušra PAJAUJYTĖ (Marijampolė):

– Turiu tokios patirties, kad galiu sakyti, jog prekyba internetu nepasitikiu. Todėl ir vengiu to. Esu keletą kartų pirkusi drabužių. Vienas sportinis kostiumas sūnui buvo per mažas, kitas drabužis išskalbus liko kažkoks apsivėlęs. Prasta kokybė! Kai pamatai prekę internete, pirmiausia patraukia jos kaina. Pavyzdžiui, 7,50 lito. Bet kol prekę gauni, su pristatymo išlaidomis ta kaina išauga iki 13,50 lito! Gal aš buvau taip blogai pasirinkusi, bet vos įsigijau vieną prekę, toji interneto parduotuvė vėliau mano adresu atsiuntė kitą prekę ir tiesiog įžūliai ragino, kad ją kuo greičiau atsiimčiau, nes bus skola. Bet aš tos prekės neprašiau! Tuomet teko skambinti ir „dalykiškai pasišnekėti“. Ir mano draugės turi panašios patirties, todėl ir sakau, kad prekyba internetu nepasitikiu – ypač, kai prekė brangesnė.

Ridmantas JONIKA (Kazlų Rūda):

– Pagal internete rastą asmeninį skelbimą niekada nesu pirkęs, bet jeigu interneto parduotuvė jau neblogai žinoma, turi daug klientų, girdėti geri atsiliepimai, tai kodėl gi ne? Reikia tik iš anksto tuo pasidomėti. Bet mano tarnyba (esu policininkas) ragina priminti žmonėms, kad tikrai ne vienu atveju pirkėjas, naudodamasis prekybos internetu paslaugomis, paskui skaičiuoja nuostolius ir skuba į policiją su prašymu surasti apgaviką. O šis, anksčiau skelbęs apie parduodamą prekę, telefoną būna jau ne tik išjungęs, bet ir numerį pakeitęs. Štai Kazlų Rūdos policijoje kasmet būna po 3–4 ikiteisminius tyrimus, kuriais stengiamės nustatyti pirkėjo pinigus paėmusį, bet be žadėtos prekės palikusį sukčių. Daugiausia pas mus buvo nukentėję žmonės, kurie domėjosi automobilių ir jų dalių prekyba. Jie – ne kokie kvaileliai, o nuovokūs, protingi žmonės, patikėję „autogido“, „autoplius“ svetainėmis. Tuomet ir kyla klausimas: kodėl jie taip vaikiškai elgėsi – ėmėsi pirkti katę maiše ir siuntė pinigus visai nepažįstamam asmeniui, dar negavęs prekės? Laimė, tokie žmonės antrą kartą ant to paties grėblio nebelipa.

Eglė KVIESULAITIENĖ (Vilkaviškis):

– Aš naudojuosi prekybos internetu paslaugomis – kartais „užeina“ taip, kad kelis pirkinius per kelias dienas užsakau, o paskui kelis mėnesius vėl nieko neieškau. Tai yra patogu ir pigiau. Ypač – prieš didžiausias šventes, kai reikia daugybės dovanėlių. Esu pirkusi buities prekių, kvepalų, kuriuos jau buvau išbandžiusi anksčiau. Naudojuosi tik tų interneto parduotuvių paslaugomis, kurios man jau atrodo patikimos, nes pamėgtos draugų ir pažįstamų. Dar niekada nebuvau apgauta. Tiesa, drabužiais, parduodamais internetu, jau nesigundau, nes buvę, kad įsigytieji netiko. Bet jų kokybė tenkino. Privačių žmonių skelbimais internete apie parduodamas prekes nesidomiu – nepasitikiu.

Darius GIRAITIS (Skaisčiūnai, Marijampolės sav.):

– Negaliu sakyti, kad labai pasitikiu prekyba internetu, bet ir negaliu sakyti priešingai. Kiekvienas atvejis – skirtingas. Dažniausiai sugundo mažesnė kaina, bet tada būna, kad netenkina prekės kokybė. Neskubu naudotis nežinomų pardavėjų pasiūlymais. Patikimiau, kai rekomenduoja artimi žmonės. Esu pirkęs internetu piniginę, pačiūžas – jos tiko ir patiko. Kartais nesibijau pirkti ir pagal užsienio šalių pardavėjų skelbimus. Kai užsakytos prekės ilgiau negaunu, žinoma, būna neramu – kirba mintis, kad liksiu apgautas. Tada vėl rašau tuo pačiu adresu ir teiraujuosi. Gaunu atsakymą, o netrukus – ir pačią prekę. Patogi man tokia prekyba.

Jūratė VAIČIŪNAITĖ (Marijampolė):

– Nesinaudoju prekybos internetu paslaugomis, nes paprasčiausiai bijau pirkti katę maiše. Kartą esu pirkusi striukę, bet jos dydis man netiko, tad dar turėjau nemažai rūpesčių, kol radau, kam striukę parduoti ir taip atgauti pinigus. Bet turiu nemažai artimų žmonių, kurie aktyviai ieško prekių internetu ir jas gauna. Gal ne visada lieka patenkinti, bet bando ir vėl. Žinau pavyzdžių, kai merginos buvo nusižiūrėjusios internete puošnias progines sukneles, bet paskui, kai gavo jas, sumokėjusios pinigus, liko labai nepatenkintos tų suknelių kokybe – vos ne rūsyje pasiūtos buvo. Nuotraukose buvo tikrai ne tos suknutės, kurias pirkėjos vėliau gavo! O grąžinti prekę tokiais atvejais dažniausiai nėra kur. Tokie faktai ir numuša pasitikėjimą. Be to, man atrodo, dažniau galėčiau pirkti prekę internetu tik tada, kai už ją būtų galima atsiskaityti tik gavus ir gerai apžiūrėjus, o netikus – iškart grąžinti.

Ieva LAUKYTĖ

Asmeninių albumų ir redakcijos archyvo nuotraukos.

Nr. 9 (13), 2013 m. kovo 2–8 d.

Reklama internete: https://www.seospiders.lt/seo-paslaugos

12 komentarai(-ų) “Prekė internetu – patogumas ar katė maiše?..

Komentuoti: manau Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

TAIP PAT SKAITYKITE