Ar pastebėjote, kad ypač šventiniu periodu perkate daugiau? Juk tai yra ne tik todėl, kad norite pradžiuginti draugus ir artimuosius. Statištiškai gruodžio mėnesį daugiausiai pirkinių yra vedami emocijų, o ne logikos. Tai yra tokie pirkiniai, kurių mums iš tiesų nereikia, o tokie, kurių „tą sekundę“ užsimanome. Penkiais patarimais, kaip išvengti emocinio pirkimo,
1. Niekuomet neikite į parduotuvę ar nenaršykite internetinėse parduotuvėse be aiškaus sąrašo, ko jums reikia. Tokiu būdu pirkinių krepšelyje neatsiras nereikalingų daiktų.
2. Neleiskite nuolaidoms jūsų suvilioti. Taupymas – puiku, bet pirkite todėl, kad daiktas yra jūsų sąraše, o ne todėl, kad jis nukainuotas.
3. Šiais laikais vis daugėja žmonių, kurie apsipirkinėja neigiamų emocijų apsupti. Pabandykite suprasti, kokiu metu jūs apsipirkinėjate. Ar nebūna, kad tas laikas yra susijęs su nuotaika? Jei taip, pabandykite apsipirkinėjimo valandėlę pakeisti kita veikla, pavyzdžiui, mezgimu ar kulinarijos pamokėlėmis.
4. Jei nesate tikri, ar pirkinys yra vedamas emocijų, ar jums jo iš tiesų reikia, vadovaukitės 24 valandų taisykle. Palaukite parą ir tuomet bus aiškiau, ar pirkinys yra emocinis, ar loginis.
5. Būtinai rašykitės, kur ir kiek išleidote, maži pirkiniai gali atrodyti nesvarbūs, bet būtent šie pirkiniai sudaro didelę dalį jūsų finansų. Galite naudoti skirtingas finansines programėles ar tiesiog rašytis telefone ar kompiuteryje.